استخراج ابری بیت کوین به معنی واگذار کردن انجام تراکنش ها به شرکت های واسط است. این شرکت ها می توانند با اجاره دادن دستگاه های خود به شما عملیات ماینینگ ارزهای دیجیتال و بیت کوین را انجام دهند. استخراج ابری بیت کوین می تواند بی دردسر شما را به درآمد برساند اما این روش دارای مزایا و معایبی است که به آن خواهیم پرداخت.

 

استخراج ابری بیت کوین

 

استخراج ابری بیت کوین چیست؟

استخراج ابری بیت کوین (Cloud Mining) چیست؟ بدون سخت افزار ماین کنید. استخراج ابری بیت کوین چیست و چگونه می تواند شما را به درآمد برساند؟ در حالت عادی اگر بخواهید اقدام به استخراج ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین کنید باید از چند روش اقدام کنید. روش های مانند استفاده از کارت گرافیک , مرورگر های مخصوص استخراج , خرید دستگاه ماینر و … اما امروزه شرکت هایی وجود دارند که در نقش واسط عمل می کنند و شما می توانید با پرداخت هزینه برای مدت معین و تعیین قدرت استخراج اقدام به ماینینگ بیت کوین کنید. این شرکت ها دستگاه های زیادی در اختیار دارند و با اجاره دادن آن ها به شما هم برای شما و هم برای خود کسب درآمد می کنند. هر چه توان دستگاه بیشتر باشد شما باید هزینه بیشتری برای آن پرداخت کنید و در نتیجه سود بیشتری هم عاید شما می شود.

 

استخراج ابری رایگان | چگونه می توان به شرکت های واسط اعتماد کرد؟

زمانی که صحبت از پرداخت هزینه و سر مایه گذاری می شود به دنبال آن ریسک پذیری و ریسک گریزی افراد به میان می آید. شما برای استفاده از خدمات استخراج ابری شرکت ها باید هزینه پرداخت کنید و اشتراک بخرید. اما ریسک این مساله در چیست؟ مهم ترین موضوعی که باید در نظر بگیرید میزان اعتبار و قدمت سایت مورد نظر است. سایت هایی که در این زمینه از اعتبار بیشتری برخوردار هستند و بازخوردهای خوبی داشته اند گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری محسوب می شوند. در غیر این صورت اگر بخواهید به هر شرکت نو ظهوری اعتماد کنید ممکن است نتیجه آن از دست رفتن سرمایه , زمان و اعتمادتان باشد.

 

کلود ماینینگ چیست

 

استخراج ابری بیت کوین در ایران

در ایران نیز شرکت های مختلفی وجود دارند که اقدام به استخراج ابری بیت کوین می کنند. اما مواردی که در بالا گفته شد در انتخاب این شرکت ها دخیل هستند زیرا اگر انتخابی نامناسب داشته باشید ممکن به جای سود ماهانه پشیمانی عاید شما شود. می توانید به جای استفاده از شرکت های داخلی به دنبال ثبت نام و سرمایه گذاری در شرکت های استخراج ابری خارجی باشید. فقط کافیست کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید !

 

 

شرکت های کمی در ایران وجود دارند که در زمینه استخراج ابری خوش نام هستند .

 

مزایا و معایب استخراج ابری بیت کوین

در این بخش به ترتیب به مزایا و معایب استخراج ابری درباره بیت کوین اشاره می کنیم تا بعد از خواندن آن تصمیم بگیرید که از این روش برای کسب درآمد ستفاده کنید یا خیر !

 

مزایای استخراج ابری بیت کوین

کسب درآمد در سکوت !

اگر خودتان اقدام به تهیه ماینر و سخت افزارهای استخراج بیت کوین کنید مطمئنا سر و صدای زیادی در اطراف شما ایجاد می شود. زیرا ماینرها به خودی خود بعد از مدتی داغ می شوند و شما باید از دستگاه و فن های خنک کننده برای کاهش دمای آن ها استفاده کنید. این مساله می تواند موجب تولید صدای نابهنجار شود. مگر اینکه ماینر را در محیطی خارج از محیط زندگی خود قرار دهید.

 

عدم پرداخت هزینه بالای برق

زمانی که بخواهید با استفاده از سخت افزار بیت کوین را استخراج کنید مصرف برق به شدت افزایش پیدا می کند. این مساله به دلیل مصرف بالای برق توسط ماینرها و همچنین دستگاه های خنک کننده است که در پایان ماه شما را مجبور به پرداخت نیمی از سودتان برای قبض برق خواهید کرد.

 

کاهش ریسک سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در شرکت های ابری نسبت به خرید تجهیزات و ماینرها کمتر است. به طور مثال شما با 2 میلیون تومان می توانید یک پلن خوب با اشتراک یکساله را تهیه کنید که سود مناسبی را در ماه در اختیار شما قرار می دهد و هر زمان که نخواستید استخراج بیت کوین را ادامه دهید پلن خود را شارژ نمی کنید. اما این مساله در خصوص خرید تجهیزات فرق می کند. زیرا شما چندین میلیون تومان صرف خرید سخت افزار می کنید و از طرفی هزینه برق و باقی ریسک ها را می پذیرید و هر زمان که نخواستید ماینینگ را ادامه دهید مجبور به کنار گذاشتن سرمایه و یا فروش دستگاه ها خواهید شد. به عبارتی ” هزینه انباشت ” خواهید داشت

عدم هزینه تعمیر و نگهداری سخت افزار

هر سخت افزار و تجهیزاتی به مرور زمان دچار استهلاک می شود .دستگاه های استخراج بیت کوین نیز از این قاعده مستثنی نیستند و بعد از گذشت مدت زمانی مجبور به صرف هزینه هایی برای تعمیر و نگهداری آن خواهید که این مساله می تواند شما را مجاب به استفاده از خدمات استخراج ابری بیت کوین کند .

 

مشکلات کلود ماینینگ چیست

 

معایب استخراج ابری بیت کوین

استخراج ابری بیت کوین همان طور که دارای مزایای زیادی است و ممکن است هر کسی را وسوسه به استفاده از آن کند دارای معایبی نیز هست که ریسک کار را افزایش می دهد اما شما با هوشیاری خود می توانید این ریسک را به شدت کاهش دهید.

تقسیم سود

شرکت های استخراج ابری محض رضای خدا کار نمی کنند ! این شرکت ها سود حاصل از استخراج ارزهای دیجیتال را بین شما و خودشان تقسیم می کنند. این مساله می تواند موجب کاهش سود شما ش