چرا بازاریابی درون گرا برای کسب و کار شما مهم هست ؟
در  بازاریابی  سنتی ، شرکت ها بر پیدا کردن مشتریان متمرکز می شوند. آنها با ارائه و استفاده از تکنیک های ضعیف در بازاریابی و ایجاد وقفه در ذهن آنها سعی می کنند مشتریان را جذب کنند. تکنیک هایی مثل فراخوان های سرد، تبلیغات چاپی ، تبلیغات تلویزیون ، ایمیل های ناخواسته ، اسپم و حضور در نمایشگاهها از عمده ترین روش های جذب مشتریان در بازاریابی سنتی است.

بازاریابی درون گرا بر یافته شدن توسط مشتریان متمرکز شده است.
تکنولوژی ساخت تکنیک های بازاریابی برون گرا دارای اثر کم و هزینه های گران است. تبلیغات تلویزیونی هر روز تاثیر کمتری بر مخاطب دارند. با استفاده از نرم افزارهای ضد هرزنامه، ایمیل های انبوه مسدود می شوند ، ابزارهایی  مثل RSS از تاثیر تبلیغات چاپی کاسته اند. گرچه هنوز هم ممکن است از طریق این ابزارها بتوانید پیام بازاریابی تان را به مشتریان برسانید منتها با هزینه بیشتر.

شما می توانید وبلاگ کسب و کارتان را جایگزین تبلیغات چاپی و آگهی های تلویزیونی کنید. با ایجاد محتوای مفید دیگر نیازی به مراجعات حضوری یا تلفنی با مشتریان ندارید، با این تغییر آنها برای کسب اطلاعات بیشتر به دنبال ما خواهند بود و با ما تماس می گیرند.
بجای ارائه پیام تان در فضای شلوغ به جمعی ناشناخته که اطلاعات مانند پتک بر سر آنها فرود می آید ، با این روش مانند آهنربا به جذب مشتریان بپردازید.

موفق ترین کمپین بازاریابی درون گرا دارای سه جزء اساسی است:
1) محتوا : ایجاد محتوا ، هسته اصلی این کمپین است. این اطلاعات و ارائه آنها ابزاری است که منجر به جذب مشتریان بالقوه به سایت و کسب و کار شما خواهد شد.
2) بهینه سازی موتور جستجو: بهینه سازی موتور جستجو آسان ترین راه برای یافته شدن توسط مشتریان بالقوه است. آنها با جستجوی مطلبی خاص شما را می یابند. این فرایند با ایجاد یک وب سایت و یا باز سازی وب سایت ، ایجاد لینک های ورودی و افزایش رتبه شما در موتورهای جستجو آغاز می شود.
3) رسانه های اجتماعی: رسانه های اجتماعی تقویت کننده تاثیر گذاری پیام شما هستند. هنگامی که مطالب خود را در سراسر شبکه های اجتماعی منتشر می کنید و افراد به بحث درباره ی آن می پردازند علاوه بر اینکه به آن اعتبار می بخشید
می توانید به احتمال زیاد مشتریان واجد شرایط را به وب سایتتان جلب نمایید.

چرا بازاریابی درون گرا در رکود اقتصادی برای تجارت شما موثر است؟
هر قدر که اقتصاد در حال رکود و کندی است، شرکت ها باید بیشتر به این روش ها روی بیاورند تا روش های سنتی. امروزه ضخامت مغز شما دارای اهمیت بیشتری است تا ضخامت کیف پول شما.
این را کسب و کارهای تازه تاسیس و میلیاردی اثبات کرده اند ، کسب و کارهایی که فقط متکی بر یک ایده بوده اند نه کیف پول.

 

نتیجه گیری : سرگذشت inbound marketing
بازاریابی و فروش ، یکی از همراهان همیشگی اینترنت و وب از بدو تاسیس تا به امروز بوده اند. در اواسط دهه 90 شرکت ها سعی کرده اند از طریق وب سایت مشتریان جدیدی را جذب کنند.
بعد از سال 2001 و ترکیدن حباب دات کام مردم بیشتر به موتورهای جستجو برای پیدا کردن نیاز ها و خواسته هایشان پرداختند و این سیر صعودی هر روزه در حال پیشرفت است.
در حال حاضر همانطور که ما وارد یک رکود اقتصادی جدید می شویم بازاریابان آنلاین در حال استفاده از ابزارهای جدید برای تبدیل کردن وب سایت ها به ابزارهایی کارآمدتر در بازاریابی هستند. آنها با استفاده از رسانه های اجتماعی و با انتشار محتوای با کیفیت و بهینه سازی آن در حال شروع استفاده از  هستند.

بازاریابی درون گرا کمک بسیاری به ما می کند تا کسب و کارهای چابک تری را راه اندازی کنیم .